Korte film Caïssa-Eenhoorn voor Rabobank Clubkas Campagne

De maand mei staat voor Caïssa-Eenhoorn in het teken van de Rabobank Clubkas Campagne. In voorgaande seizoenen ontving onze schaakvereniging een bijdrage van de bank via de sponsorfietstocht, maar dit jaar is dat initiatief ingeruild voor een nieuw idee. Leden van de Rabobank kunnen in mei stemmen op clubs. Hoe meer stemmen, des te hoger is de sponsorbijdrage.

In januari hebben vertegenwoordigers van de bank in verschillende plaatsen de nieuwe ‘spelregels’ uitgelegd. Namens Caïssa-Eenhoorn waren voorzitter Co Buysman en penningmeester Arend Stapel naar Het Park in Hoorn gegaan om zich te laten informeren. De ruim 25.000 leden van de Rabobank in Westfriesland willen meer zeggenschap over de besteding van sponsorgelden en die democratische wens heeft de coöperatie – die de Rabobank is – vertaald naar de nieuwe campagne.

Voor Caïssa-Eenhoorn is dat aanleiding geweest om na te denken over een strategie. Naamsbekendheid maakt de kans op het verkrijgen van extra stemmen groter. Elk lid van de bank mag vijf stemmen uitbrengen, maximaal twee op een club. Hij of zij kan vijf verenigingen blij maken met één stem, maar er kan ook gekozen worden voor twee stemmen naar één club en dat tweemaal en de vijfde stem aan een derde vereniging geven.

Om Caïssa-Eenhoorn bekender te maken in Westfriesland is gekozen voor een korte film (van pakweg twee minuten, zeg maar een ‘snelfilm’ om in schaaktermen te denken) die binnenkort wordt uitgezonden. Vandaag zijn Arjan Buis, audiovisueel medewerker bij het Tabor College, twee leerlingen van de Hoornse school en Co Buysman namens de schaakclub aan de slag gegaan om de buitenopnamen te maken. De komende dagen wordt de opdracht in de studio afgerond.

Take 1: de toren.

Take 5: Indy (links) en Timo filmen de loper.

De inhoud van de korte film verklappen we niet. Wel dat die binnenkort te zien is op de website van Caïssa-Eenhoorn.