ChessCool D2 en ChessCool C1 Noord-Hollands kampioen

De nieuwe Noord-Hollandse kampioenen voor clubteams in de C en D categorie voor 2013 zijn bekend. Het tweede team ChesCool D2 is kampioen geworden in de D categorie en het eerste team ChessCool C1 in de C categorie. Gefeliciteerd en veel succes in de KNSB jeugdclubcompetitie volgend seizoen. Ook de nummer twee in beide categorieën, ChessCool D1 (D) en Santpoort C1 (C) plaatsen zich hiervoor. Klik verder voor de gehele einduitstanden. Lees verder

Zondag:Noord-Hollands kampioenschap voor C en D teams

Aankomende zondag 24 maart organiseert de NHSB in samenwerking met Caïssa-Eenhoorn in de Huesmolen net als vorig jaar het Noord-Hollands kampioenschap voor C en D viertallen. Vanuit onze vereniging zullen we vertegenwoordigd zijn met één C team en twee D teams die gaan proberen een plek te veroveren om volgend seizoen te mogen spelen in de KNSB jeugdclubcompetitie. Aanvang zondag is 10:00 uur en de prijsuitreiking zal rond 16:30 uur zijn. Supporters zijn van harte welkom!

N-H kampioenschap voor basisscholen

Dit kampioenschap werd gespeeld op zaterdag 16 maart in buurthuis De Pelikaan te Krommenie. 27 teams uit Noord-Holland hadden zich geplaatst, waaronder 5 teams
uit West-Friesland. Deze teams hebben prima prestaties geleverd.
Het team van De Tandem uit Hoorn behaalde een mooie tweede plaats en ontving een mooie beker voor de school en medailles voor de schakers.
Het tweede team van de Koet werd vierde en kreeg eveneens een beker voor de school en medailles.  Het eerste team van de Koet werd vijfde.
De Jan Luykenschool en De Baskuul eindigden op een gedeelde 19e plaats.
De Tandem en Koet II plaatste zich door deze fraaie resultaten voor het Nederlands Kampioenschap dat op 18 mei in Leiderdorp wordt gespeeld.

Het geweldige team van De Tandem bestaat uit de Caïssa-Eenhoornspelers:
Dennis Manshanden, Marijn Smith, Thierry van Eekelen en Robin Duson.
Van harte gefeliciteerd en heel veel succes bij het Nederlands kampioenschap.

17e Jeugdraad Zwaag toernooi

Dit leuke en gezellige toernooi werd gespeeld op zondag 10 maart 2013 in  Cultureel Centrum De Plataan in Zwaag. Voor de opening plaats vond, werden Ben Takken en ikzelf in het zonnetje gezet door de Jeugdraad Zwaag. Dit omdat Ben al 20 jaar en ikzelf 25 jaar schaakles in Honky Tonk geven. Wij kregen een mooie oorkonde en bloemen van de Jeugdraad en van het CDA Hoorn een lekkere fles wijn. Hier word je wel even stil van, Jeugdraad enorm bedankt voor deze eer.

Hierna werd het toernooi geopend door niemand minder dan zeilster Lobke Berkhout, Lees verder

Noord-Hollands kampioenschap voor E teams

Afgelopen zondag was er het Noord-Hollands kampioenschap voor clubviertallen tot 10 jaar in Krommenie. Van onze vereniging deden er twee teams mee. Één team bestaande uit spelers uit de Kersenboogerd en één team uit spelers vanuit de Huesmolen en Honky Tonk. Het laatstgenoemde team, onder de naam Caïssa-Eenhoorn 2 werd het beste 2e team, vijfde en mag hierdoor naar het Nederlands kampioenschap!

Lees verder

Jeugd de Huesmolen 1/3

Op deze avond was Jort verhinderd maar gelukkig was Kevin Smit bereid gevonden om les aan de derde en vierde stappers te geven. Hij is inmiddels heel bekend bij ons.

Hij behandelde voor stap vier: Uitschakelen verdediging en ging ook nog in op diverse openingen, wat heel leerzaam was. Stap drie kreeg les in remisestellingen.
Kevin, weer bedankt voor deze lessen!

De eerste en tweede stappers werkten weer heel ijverig in hun werkboeken. Lees verder

Jeugd De Huesmolen, 15/2

Deze avond kon Jort er jammer genoeg niet zijn maar gelukkig was Ton van Dijk weer bereid om te komen. Ton is bij ons allang geen onbekende meer want hij is al meer geweest. De laatste les die Ton gaf herinneren wij ons nog heel goed want toen ging het over de Dolle Toren. Nu had hij een rustiger onderwerp gekozen: namelijk de Magneet. Hij liet hierover leuke interessante stellingen zien die heel leerzaam voor ons waren. Ook liet hij nog diverse leerzame openingen zien. Ton weer hartelijk bedankt. De andere groepen waren ijverig het huiswerk in hun werkboek aan het maken.  Wij willen Teun van Rossum nog een heel groot compliment maken, Lees verder

De Tandem en Jan Luyken naar finale

Halve finale schoolschaken Lutjebroek, wedstrijdleider/verslag: Co Buysman

De Tandem heeft zich op overtuigende wijze geplaatst voor de finale van het West-Fries schoolschaakkampioenschap. In de halvefinalepoule in Lutjebroek won het Hoornse viertal alle (drie) wedstrijden. Bijna werd ook het maximum aantal bordpunten veroverd. De Tandem zegevierde tweemaal met 4-0 en versloeg De Baskuul 2 met 3½-½. Verrassend was de poulewinst niet. Dennis Manshanden, Marijn Smith, Thierry van Eekelen en Robin Duson zijn lid van de Hoornse schaakvereniging Caïssa-Eenhoorn en krijgen iedere vrijdagavond les volgens de vermaarde Stappenmethode van Cor van Wijgerden en Rob Brunia. Er werd woensdag 13 februari gespeeld in De Baskuul in Lutjebroek. De school heeft een prachtige centrale zaal om te schaken en in een ontspannen sfeer zaten de zestien kinderen achter de borden. Na iedere ronde – van een half uur – was een korte pauze. Omdat iedereen steeds keurig op tijd terugkeerde in de speelzaal, verliep de schaakmiddag voorspoedig.  Lees verder…