Vandaag is de trekking van de Grote Club actie geweest. Hier vind u de uitslag.
We willen iedereen bedanken die loten heeft gekocht, maar ook zeker alle leden die loten hebben verkocht. In het bijzonder alle kinderen die er zo veel hebben verkocht!
Categorie archieven: Jeugd
Jeugd De Huesmolen (23-11)
Deze avond konden wij niet in onze eigen speelzaal, die was bezet door honderden prachtige vogeltjes. Dus moesten wij uitwijken naar de zaal Mallemolen.
Hier staan o.a. een glijbaan en een zandbak maar wij konden toch een groot deel vrij maken voor onze schaakborden. Lees verder
Succesvol GP Zaanstad voor C-E jeugd
Op zondag 18 november werd het 3e NHSB jeugd Grand Prix gespeeld. Het GP wat georganiseerd werd door de Zaanse verenigingen HWP (Z), Krommenie en ZSC was succesvol voor de jeugd van Caïssa-Eenhoorn. In totaal werden er 5 prijzen binnengehaald.
Lees verder
Uitslagen eerste ronde schoolschaken
Op woensdag 14 november werd de eerste ronde van het schoolschaken West-Friesland 2012-2013 gespeeld. Op vier locaties (Zwaag, Wijdenes, Hoorn en Midwoud) speelden 31 teams van 17 verschillende basisscholen hun partijtjes. Het was een mooie schaakmiddag. De uitslagen kan je hier vinden ... Lees verder →
Speelavond Jeugd De Huesmolen
Speelavond 16 november
Woensdag 14 november was de eerste ronde van het schoolschaken.
Enkele spelers van ons hebben in hun schoolteam meegedaan. Dankzij Jur en Teun plaatsten de Roald Dahl en Roelof van Wienesse zich voor de volgende ronde, die op 13 februari wordt gespeeld.
De Hoeksteen met Klaas Jan aan bord één redde het net niet. Maar toch mijn complimenten want Klaas Jan heeft op dinsdagmiddag de bord vier speler nog schaken geleerd!
Sem kwam met De Pontonnier net een ½ puntje tekort voor de volgende ronde.
Heel knap van dit team, want zij speelden met maar drie spelers. Lees verder
Speelavond Jeugd De Huesmolen
Verslag 9 november: Er gaan wat kinderen op 18 november naar Zaanstad voor het GP-toernooi.
Ik wil een heel groot compliment maken aan alle lotenverkopers van De Grote Clubactie want jullie hebben ruim 200 loten verkocht. Geweldig!!! Lees verder
A team op randje degradatie?
Terwijl teamleider Roy met dit keer teamleden Bart, Seréyo, Abel en Joey de terugreis aanvaardt vanuit Amersfoort en files moet trotseren op de A1 en de A7, heeft het team alle tijd om de twee nederlagen van vandaag te analyseren.
Chesscool was de 1e tegenstander van vandaag. Zij hadden een geheim wapen uit de kast gehaald om juist vandaag op volle sterkte met hun IM en FM aan te treden. David Klein met 2400+ speelde op bord 1 en Miquel Admiraal met 2300+ op bord 2, tja dan wordt het lastig. Lees verder
Speelavond Jeugd De Huesmolen
Deze avond was Kevin Smit er weer voor de lessen voor de Stappen 3 en 4.
Jort was nog een avond afwezig.
Voor Stap 3 was dit het vierkant, dus proberen de pion naar de overkant te krijgen.
Voor Stap 4 vooruitdenken, met een moeilijk woord visualiseren.
Wij willen Kevin weer hartelijk bedanken voor zijn heldere uitleg. Lees verder
De foto's van het GP Bischoff toernooi
Hierbij de genomen foto's van het GP toernooi: Lees verder
Bischoff-beker blijft bij Bekkink
Met wisselbekers is het gebruikelijk dat die een vaste eigenaar krijgen bij driemaal op rij winnen of vijf keer in totaal. Joey Bekkink volgde zaterdag op het 18e Bischoff-jeugdtoernooi zijn oudere broer Seréyo (winnaar in 2010 en 2011) op, waardoor de trofee in huize Bekkink blijft. Definitief of staat de cup volgend jaar weer te glimmen op het podium van de Regenboogzaal in cultureel centrum De Huesmolen?
