Speelavond Jeugd De Huesmolen

Speelavond 16 november
Woensdag 14 november was de eerste ronde van het schoolschaken.
Enkele spelers van ons hebben in hun schoolteam meegedaan. Dankzij Jur en Teun plaatsten de Roald Dahl en Roelof van Wienesse zich voor de volgende ronde, die op 13 februari wordt gespeeld.
De Hoeksteen met Klaas Jan aan bord één redde het net niet. Maar toch mijn complimenten want Klaas Jan heeft op dinsdagmiddag de bord vier speler nog schaken geleerd!
Sem kwam met De Pontonnier net een ½ puntje tekort voor de volgende ronde.
Heel knap van dit team, want zij speelden met maar drie spelers. Lees verder

A team op randje degradatie?

Terwijl teamleider Roy met dit keer teamleden Bart, Seréyo, Abel en Joey de terugreis aanvaardt vanuit Amersfoort en files moet trotseren op de A1 en de A7, heeft het team alle tijd om de twee nederlagen van vandaag te analyseren.

Chesscool was de 1e tegenstander van vandaag. Zij hadden een geheim wapen uit de kast gehaald om juist vandaag op volle sterkte met hun IM en FM aan te treden. David Klein met 2400+ speelde op bord 1 en Miquel Admiraal met 2300+ op bord 2, tja dan wordt het lastig. Lees verder

Speelavond Jeugd De Huesmolen

Deze avond was Kevin Smit er weer voor de lessen voor de Stappen 3 en 4.
Jort was nog een avond afwezig.
Voor Stap 3 was dit het vierkant, dus proberen de pion naar de overkant te krijgen.
Voor Stap 4 vooruitdenken, met een moeilijk woord visualiseren.
Wij willen Kevin weer hartelijk bedanken voor zijn heldere uitleg. Lees verder

Bischoff-beker blijft bij Bekkink

Met wisselbekers is het gebruikelijk dat die een vaste eigenaar krijgen bij driemaal op rij winnen of vijf keer in totaal. Joey Bekkink volgde zaterdag op het 18e Bischoff-jeugdtoernooi zijn oudere broer Seréyo (winnaar in 2010 en 2011) op, waardoor de trofee in huize Bekkink blijft. Definitief of staat de cup volgend jaar weer te glimmen op het podium van de Regenboogzaal in cultureel centrum De Huesmolen?

Lees verder