Leuke dag voor E-team op NK in Naaldwijk

Verslag NK E teams door Gilles

Dit kampioenschap voor E-teams tot 10 jaar werd op zaterdag 25 mei in Naaldwijk gespeeld in de prachtige locatie De Kandelaar. De organisatie was in handen van De Westlandse schaakverenigingen Schaakmat en WSC. Er hadden zich 40 teams geplaatst die dit hadden bereikt door hoge klasseringen bij hun bond. Dat betekent dat de sterkste E-teams uit Nederland aanwezig waren. Lees verder

Klaas Jan Koedijk kampioen van De Huesmolen

Schaakavond De Huesmolen 17 mei 2013

Dit was een heel spannende avond want er werd examen afgenomen en ook vond de prijsuitreiking plaats.
Op dit examen konden jullie laten zien wat je in het afgelopen seizoen zoal geleerd hebt.
Nou, jullie hebben heel goed opgelet want de examens werden geweldig gedaan.
Er werd van Opstapje 1 tot en met Stap 4 examen gedaan. De cijfers waren geweldig. Lees verder

Gerard Dudink jeugdkampioen in de Kersenboogerd

Het seizoen voor de jeugd in de Kersenboogerd zit er zo goed als op. De competities zijn
afgelopen , nu alleen nog de examens. Op de slotavond waarbij Frank Tieken gastsimultaanspeler was voor de jeugd vanaf stap 3 werden na afloop de prijzen uitgereikt van de competities. Na een spannende competitie is uiteindelijk Gerard Dudink met een punt voorsprong kampioen geworden in de hoofdgroep. In de B groep waren de zusjes Sprietsma de sterkste, Veerle werd eerste en Mai tweede.
Lees verder

Paas-schaaktoernooi in Korbach

Korbach, een gemutliches stadje in Duitsland, op zo’n 4 uur rijden vanaf Hoorn, ligt tussen Dortmund en Kassel, midden in het mooie berg- en wintersportgebied rondom Willingen en Winterberg. Hier werd met de paasdagen een 7-rondig FIDE schaaktoernooi gehouden waaraan Seréyo en Joey hebben deelgenomen.

 

Er was een Meister-turniergroep (<2300), een A-turnier groep (1850-2300), hierin speelde Seréyo en Joey speelde in de B groep, voor rating tot 1850. Lees verder