Terwijl mijn broer ging schaken, was ik voor het eerst tafelleider. En ik heb ook dit schaakfilmpje gemaakt:
(door Seréyo Bekkink)
|
Schaakvereniging Caïssa-Eenhoorn |
Terwijl mijn broer ging schaken, was ik voor het eerst tafelleider. En ik heb ook dit schaakfilmpje gemaakt:
(door Seréyo Bekkink)
Het 18e Bischoff jeugdschaaktoernooi(2e NHSB Grand Prix 2012-2013), georganiseerd door Caïssa-Eenhoorn is ditmaal gewonnen door Joey Bekkink. Hij zet de traditie voort dat een speler van de georganiseerde vereniging het toernooi wint. Vorig jaar won de broer van Joey, Seréyo nog het toernooi. Het leek er even op dat Emily Mes van Leiderdorp af zou stevenen naar de overwinning omdat ze Joey als enige verslagen had in de derde ronde. Omdat Joey de rest wel won en Emily in de laatste ronden een steekje liet vallen werd Emily tweede en Joey eerste. Lees verder
Doordat Jort vanavond niet kon hadden we Kevin Smit bereid gevonden om deze avond en ook op 19 oktober les te geven. Kevin, bedankt!
Hij behandelde voor stap 4 Lokken. Lees verder
Speelavond De Huesmolen 5 oktober
Jort kon vanavond jammer genoeg niet maar Ton van Dijk was van De Kersenboogerd overgekomen om les te geven aan onze spelers van Stap 3 en Stap 4. Aan het eind van de les mochten de spelers het geleerde in hun werkboek in praktijk brengen en dat ging prima. Lees verder
Vrijdag 28 september is er bij de jeugd is voor de eerste keer een masterclass gehouden. De jeugd van stap 4 en hoger uit de Kersenboogerd en de Huesmolen kwamen bij elkaar (in de Kersenboogerd) om een special les te krijgen van Ardjan Langedijk over de opening. Lees verder
Zondag 7 oktober is het eerste jeugd Grand Prix toernooi uit de NHSB cyclus van 
het nieuwe seizoen 2012-2013 gespeeld. Traditioneel werd het eerste Grand Prix toernooi van het seizoen in het Soli muziekcentrum in Driehuis gehouden en georganiseerd door SC Santpoort. Vanuit de jeugd van Caïssa-Eenhoorn waren er (slechts) 2 deelnames.
De schaakmeesters van Caïssa-Eenhoorn in wijkcentrum Kersenboogerd werden op de vierde jeugdavond (5 oktober) verrast door de komst van Thomas van der Knaap.
Op de tweede dag van de jeugdclubcompetitie in Amersfoort is het A team van C-E in de Meesterklasse A er niet in geslaagd opnieuw matchpunten in de wacht te slepen na de overwinning op Baarn in de tweede ronde. Het team bleef in de derde ronde namelijk steken met 1½- 2½ tegen Messemaker 1847. In de vierde ronde werd eveneens met dezelfde uitslag verloren van Minerva. Lees verder
Schaken locatie De Huesmolen 28 september
Op deze vrijdagavond waren onze Vierde Stappers naar locatie De Kersenboogerd, daar werd onder leiding van Ardjan Langedijk een masterclass gehouden. Leuk is het dat een aantal spelers van het eerste team dit willen doen. Wij willen Ardjan bedanken, het was erg leerzaam.
In De Huesmolen speelden de kinderen die met de andere stappen werken. Lees verder
Voor de jeugd van Caïssa-Eenhoorn in wijkcentrum Kersenboogerd stond de derde avond van het seizoen (28 september) in het teken van de eerste masterclass. Ardjan Langedijk, speler van het tweede team, behandelde voor de jeugd van Stap 4 en 5 een aantal openingen.