D team pakt eerste punt in meesterklasse

Het D team van Caïssa-Eenhoorn is er op de eerste speeldag van de KNSB jeugdclubcompetitie in geslaagd het eerste punt te bemachtigen. In het sterke veld kregen we in de eerste ronde klop van Klim Op (4-0), speelden we vervolgens 2-2 tegen De Toren 2 en verloren we de laatste ronde niet geheel verdiend van Denk en Zet. Desalniettemin was de eerste dag gezellig, leerzaam en dus geslaagd! Lees verder

Vanavond start het nieuwe jeugdseizoen

Vanavond begint zowel in de Kersenboogerd als in de Huesmolen het nieuwe jeugdseizoen. We beginnen met een gezellige eerste avond. Tevens start vanavond in de Kersenboogerd ook dit jaar weer een reeks van zes weken jeugdsportpas met 9 deelnemers. Alle jeugd is natuurlijk weer van harte welkom elke vrijdag tussen 19:00-20:30 uur!

Jeugdleider Gilles Provoost die les geeft in de Huesmolen en daarnaast ook tal van activiteiten binnen de club en de NHSB regelt zal er de komende tijd helaas niet zijn. Afgelopen dinsdag kregen we namelijk het bericht dat Gilles thuis een lelijke val van de trap gemaakt had in de nacht ervoor en opgenomen is in het ziekenhuis met een zware hersenschudding.

Gilles, we zullen je enorm gaan missen de komende tijd. Namens het bestuur en de jeugdcommissie (en namens de hele vereniging) wensen we je veel beterschap en hopelijk herstel je snel. Je bent onmisbaar, dat merken we nu al!

Ton; bedankt!

Na 17 seizoenen neemt Ton van Dijk afscheid als jeugdleider van Caïssa (-Eenhoorn). TonTon was jarenlang degene die ervoor zorgde dat op vrijdagavond in de Kersenboogerd de jeugd goed draaide. Uiteraard blijft hij nog wel schaken maar het jeugd les geven zit er helaas niet meer in.

Hij kan en kon als geen ander de nieuwe jonge schakers de beginselen van het schaken bijbrengen. Met plezier en met passie gaf hij jarenlang stap 1 les maar kon uiteraard ook hogere stappen uitstekend les geven. Naast het lesgeven was hij ook jarenlang coördinator.

Ook is Ton een bekende naam in Noord-Hollandse schaakcircuit geworden. Hij stond onder andere aan de wieg van de nu succesvolle jeugd Grand Prix cyclus van de Noord-Hollandse schaakbond.

Ton, bedankt voor alle jaren en de goede samenwerking en we zullen je missen op de vrijdagavond!

 

Prima prestatie E teams op het NK

Op zaterdag 17 mei speelden twee E teams (tot 10 jaar) van Caïssa-Eenhoorn mee op het Nederlands kampioenschap in Barneveld. In een sterk veld van 40 deelnemende teams presteerden beide teams prima; team 1 behaalde 7 matchpunten wat een gedeelde 17e plaats betekende; op bordpunten 21e. Het tweede (meisjes)team behaalde ook keurig 5 matchpunten en gedeelde 30e plaats en op bordpunten 33e. Lees verder

Verslag invitatie vierkamp / voorjaarstoernooi Purmerend

Verslag geschreven door Joey

Seréyo en ik kregen een uitnodiging van schaakclub Purmerend voor een invitatie jeugd 4 kamp, waarbij we geen inschrijfgeld hoefden te betalen en er voor elke deelnemer gegarandeerd prijzengeld was, een soort startgeld dus:-)

En aangezien we dit jaar geen tijd en zin hadden om aan het jeugd NK deel te nemen, want dan moesten we onze hele meivakantie opofferen om 9 dagen heen en weer te moeten gaan naar Rotterdam, waren we blij dat we deze invitatie dus konden aannemen.

Het werd dus georganiseerd door schaakclub Purmerend, die houden elk jaar rond mei een voorjaarstoernooi, een 4 kamp op vrijdagavond en zaterdag. En dit jaar werden dus voor het eerst invitatiegroepen van sterke jeugd samengesteld.
invitiatigroep1invitatigroep2

Lees verder